Yaşadığımız yüzyılda iletişimin ne kadar önemli olduğu tartışılmaz bir gerçek. Hepimizin toplumsallaşmasını sağlayan iletişim süreci, birlikte yaşamanın gerekliliği olarak da karşımıza çıkmaktadır. Bu yazımda, özellikle çalışma hayatının önemli lokomotifi ve işlerimizi kolaylaştıran Alo 170 servisi hakkında, siz değerli okuyuculara bilgilendirme yapmak istedim.

ALO 170, Çalışma Hayatı İletişim Merkezi olarak 15 Kasım 2010 tarihinde hizmete girdi. İletişim Merkezi çalışma hayatı ve sosyal güvenlik hakkında her türlü; soru, öneri, eleştiri, ihbar, şikâyet, başvuru ve taleplerinin,etkin ve hızlı bir biçimde çözüme kavuşturabilmek amacıyla kuruldu.

Yurt içinde tüm telefon operatörlerinden direkt sadece 170numarası tuşlayarak ulaşılabildiği gibi, yurt dışı aramalarında ise +90216 170 1 122 tuşlanması ile iletişim merkezine kolayca erişim sağlanmaktadır.

Merkeze ulaşımın bir başka kolay yolu ise https://www.alo170.gov.tr/web sitesi. Özellikle işaret dili bilen çalışanları ile engelli vatandaşlarımıza online hizmet sunan merkez, whatsapp üzerinden de yine çevrimiçi ihbar ve benzeri konularda vatandaş odaklı çalışmalarını başarıyla yürütmektedir.

İletişim merkezi, sadece Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilgili değil, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve Türkiye İş Kurumu tarafından sunulan tüm hizmetlerle ilgili olarak bilgilendirme yapmakta ve çözüm üretmektedir.

İletişim Merkezine gelen tüm çağrılarınıza, uzmanlar doğrudan cevap vermekte ve ilk görüşmede talepleriniz sonuçlandırılmaya çalışılmaktadır. Çağrılara hemen cevap üretilemediği durumlarda anında kurum ve kuruluşlarla iletişime geçilerek en geç 72 saat içerisinde taleplere cevap verilmektedir.

ALO 170 hattını aradığınızda yanınızda kimliğinizin bulunması işlem hızlılığı açısından önem taşımaktadır. 170’ i aradığınız zaman, adınıza bir başvuru oluşturulmakta ve başvuru takip numarası verilmektedir. Başvurunuzun iki gün içerisinde sonuçlanması beklenmektedir. Eğer sonuçlanmaz ise daha sonra tekrar arayarak başvurunuzla ilgili bilgi alabilirsiniz. Başvuru takip numaranızı kimseyle paylaşmamanız önemle tavsiye edilmektedir.

Çağrı merkezinde, Türkçe ile birlikte İngilizce, Almanca, Arapça dillerinde de hizmet verilmektedir.

Yıllık ortalama 20.000.000 (Yirmi Milyon) üzerinde başvuruyu değerlendiren Alo 170 çalışanlarının %50’ sini engelli personel oluşturmaktadır.

Değerli hizmetleri ile tüm Alo 170 ailesini tebrik ediyor, Ülkemize sağladığı katma değerler için de teşekkürlerimi sunuyorum.

Referans: www.sgk.gov.tr